Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe

Keringési problémák orvoslása Pilates gyakorlatok segítségével

Keringési panaszaid vannak? Tudd meg milyen jellegű gyakorlatokat érdemes csinálnod, hogy a hasznodra váljon?
 
 

20141010hosszabitsd-meg-10-evvel-az.jpg

Dr. Grubich vizsgálatai szerint az ülő, térdelő gyakorlatok a keringési zavarokra nyújtanak segítséget, mert egyes erek leszorításával gátolja a keringést, így bőrhőmérséklet változást eredményezve, azonban ahogy testhelyzetet vált, a szorítás megszűnik, minek eredményeként reaktív értágulat jön létre. Ennek hatása hasonló a hideg-meleg fürdő hatásához, vagyis tökéletes értorna.
 
A visszértágulat gyógyítására is jól alkalmazhatóak a gyakorlatok, egyrészről, mert a hasi keringésre a testtartás megváltoztatása is hat, másrészről a vénák kiürítése által.
A testtartás változtatása segíti tehermentesíteni a hasüreget. A gerincgyakorlatok közvetve csökkentik a hasűri nyomást, s ez jótékony hatású az alsó végtagok vénáinak kiürülésére. A szívó-nyomó hatás a májra, a májkapuk keringését segíti, így az összes hasi szerv vérkeringését.
 
A fordított testhelyzetű gyakorlatok az nehézségi erő megváltozásával hatnak, aminek segítségével az alsó végtagok vénái könnyebben ürülnek ki, eredményeképp a visszértágulatok visszahúzódnak.